Buscar este blog

29 de septiembre de 2012

Garmin Barcelona Triathlon.

El próximo 7 de Octubre en Barcelona para consolidar el Garmin Barcelona Triathlon como unos de los triatlones más grandes del mundo. El año pasado fuimos 6.000 triatletas,

28 de septiembre de 2012

3er RAID DEL SEGRE

En aquesta edició mantindrem la nostra línia, amb molts sectors i canvis de disciplines per fer un raid els més divertit possible. El recorregut apte a tothom i moltes variants per a tots els nivells.

Aquest any la prova donarà inici a la població de Camarasa a la comarca de la Noguera com en l'edició anterior i recorrerà diferents llocs de la comarca finalitzant la primera etapa a la Població d'Àger.

Es podrà optar per fer tres categories ben diferenciades. Elit, Aventura i Iniciació.

• ELIT: Puntuable per la Copa Catalana. Els equips estaran formats per 3 riders, sense assistència. Sempre estaran en cursa els 3 components. Dues etapes: Dissabte 100 km i el diumenge 50 km.Disciplines BTT, trekking, caiac, Patins en línia, Escalada, Espeleo, Rapel i Tir amb arc.
• AVENTURA: Equips formats per 2 components sense assistència. Dues etapes: Dissabte 70 km i el diumenge 50 km. Disciplines BTT, trekking, caiac, escalada, Espeleo, Rapel i Tir amb arc.
• INICIACIÓ: Equips formats per 2 corredors sense assistència. Una etapa el Diumenge de 50 km. Disciplines BTT, Cursa a peu, Caiac, Escalada, Tir amb arc i proves especials.

26 de septiembre de 2012

URBANATHLON

La carrera urbana que estabas esperando

El Urbanathlon no es sólo una carrera por la ciudad, es un evento deportivo único en el que los participantes recorrerán una distancia de 8 km sembrada de obstáculos urbanos. Viendo nuestras galerías de fotos puedes hacerte una idea de lo que te puedes encontrar, y puedes estar seguro de que, aunque parecen asequibles, hay obstáculos que quizá sólo puedes superar con un compañero de tu equipo o gracias a la ayuda de otro participante.

Puedes ir sólo o en grupo, pero te recomendamos que hagas esto último. Convence a tu pareja, a tus amigos o a tus compañeros de trabajo y pasad una tarde genial haciendo deporte. Se trata, sobre todo, de pasarlo bien, de fomentar el compañerismo y el trabajo en equipo. O quién sabe, también podéis jugaros quién paga la próxima paella…




La prueba empezará y terminará en la explanada que hay frente al Palau Sant Jordi. En esta zona también estarán ubicadas las carpas donde podrás recoger el dorsal, el chip y tu bolsa de participante.

El recorrido se iniciará dando una vuelta por el exterior del Estadi Olímpic, bajando por el antiguo circuito de Montjuic hacia el Pueblo Español y llegando finalmente hasta las fuentes luminosas. Si conoces esta zona, te habrás dado cuenta de que, hasta este punto, casi todo el recorrido es en bajada, pero luego toca volver a subir.

A cada kilómetro de recorrido irás encontrando los diferentes obstáculos que hemos preparado para esta prueba. Y en la subida espera lo más interesante, sobre todo la entrada al Estadi Olímpic y la vuelta que darás por la pista de tartán. Dentro del estadio habrá una de las pruebas más vistosas, consistentes en subir y bajar varias veces las escaleras de las gradas.

La línea de meta estará situada de nuevo frente al Palau Sant Jordi, donde podrás disfrutar de un refrigerio junto al resto de participantes.

Sábado 29 de Septiembre de 2012 a las 18.00H en Barcelona
El Urbanathlon es una carrera de obstáculos en plena ciudad que pondrá a prueba tu resistencia, 8 km con duros desniveles.

Lugar: Plaza de la Torre de las Telecomunicaciones de Montjuic, Barcelona.

Recogida de Dorsal y Chip: en la zona de Salida-Meta, de 10 a 17:30 h., el mismo día de la carrera.

Inscripción

25 de septiembre de 2012

El montañero Martí Gasull muere en una avalancha en Nepal

Al menos nueve alpinistas murieron, uno de ellos español, y cuatro están desaparecidos a causa de una avalancha que sepultó a un grupo de escaladores y sus campamentosa unos 7.000 metros de altura en la montaña Manaslu (la octava montaña más alta del mundo, de 8.163 metros), en el Himalaya nepalí. El español fallecido en el Himalaya era Martí Gasull,fundador de Plataforma per la Llengua, según ha informado la propia asociación a través de su perfil de Twitter.


23 de septiembre de 2012

Mammut Rescyou

Uno de los artículos más pequeños y revolucionarios para auto-rescate fué presentado semanas atrás por la firma suiza Mammut. Este sistema puede ser la diferencia entre la vida y la muerte durante muchas situaciones en una aventura de montaña. Apodado El RescYou, Mammut lanza este nuevo dispositivo de rescate de montaña, siendo uno de los más sencillos que hemos visto.


Colocándolo en su arnés de escalada (o en un punto de anclaje, para rescatar a su compañero), engánchelo en su cuerda principal y tire de la manija. Cada tirón de esta, realiza una palanca de 6.1 moviendo el dispositivo (y todo lo que está asociado a él) recuperando unos dos metros de cuerda.


Con solo 397grs de peso, el RescYOU se puede fijar fácilmente en su arnés o mochila para transportarlo. Se espera estará pronto para su comercialización en pocos meses a un costo de U$D 125. Esperamos poder testearlo pronto y comentarles nuestras observaciones, pero promete ser un sistema muy fiable y rápido para muchos profesionales del alpinismo y esquí fuera de pista.

22 de septiembre de 2012

1ª Macroescalada Femenina

Diumenge 21 d’octubre de 2012. Montserrat


9h del matí a l’aparcament de sota del restaurant de la Vinya Nova (Collbató)

Número màxim d’inscripcions: 150

Data límit inscripció: diumenge 14 d’octubre de 2012

Preu inscripcio: 5€ (inclou obsequi, entrepà i beguda)

Inscripcions: compte de La Caixa de Pensions 2100-0474-16-0100472126 indicant el vostre nom i cognom.

Organitzarem cordades si no tens companya. També farem cordades per vies esportives.

Cal tenir l’asseguranca FEEC

Més informació: www.donaalpina.org

21 de septiembre de 2012

8º Campeonato de España de TPV en Espeleología

El 8º Campeonato de España de Técnicas de Progresión Vertical en Espeleología “Villacarrillo 2012” que se celebrará del 12 al 14 de Octubre.

20 de septiembre de 2012

Curso de Técnicas de Primeros Auxilios en Cavidades y Cañones

Durante los días 6 y 7 de Octubre de 2012, se llevará a cabo en Ramales de la Victoria (Cantabria), el curso de técnicas de primeros auxilios en cavidades y cañones.


19 de septiembre de 2012

8.848 Expedición Everest

Dijous 20 de Setembre a les 20:30h 


En J. Morales, A. Pallares i Lakpa Nuru Sherpa ens presenten: “8.848 Expedición Everest" a l'Associacio Casal de la Font d'en Fargues. Ens veiem allí!!! 

C/ Pedrell 67 -69 BCN Metro L -5 Horta

16 de septiembre de 2012

Marxa cicloturista L'Eix

La Marxa Cicloturista l’Eix és una prova no competitiva que es farà el dia 6 d’octubre, aprofitant la finalització de les obres de desdoblament de l’Eix Transversal dirigides per Cedinsa


L’objectiu principal es fomentar el ciclisme i donar a conèixer el territori per on passa la nova carretera, el nou Eix Transversal és una de les millors infraestructures que tindrà Catalunya i la participació en aquesta marxa possibilita conèixer-la tot gaudint d’una activitat única i irrepetible. Transcorrerà únicament en aquesta via i de forma excepcional, ja que quan es posi en funcionament els ciclistes hi tindran prohibida la circulació.

Té dos recorreguts, un de llarg (154km) i un de curt (70km).

El recorregut llarg comença a Cervera, continua pel pla de Lleida, seguidament per la Catalunya central, Manresa i Vic, on es puja l’alt de Fontfreda. S’endinsa en la província de Girona pel Coll de Revell i té el punt d’arribada a Caldes de Malavella. Al llarg del recorregut, els ciclistes gaudiran de tres avituallaments. El primer, coca; el segon, esmorzar de pa amb botifarra, i el tercer, barretes energètiques i fruita. En arribar a Caldes de Malavella, hi ha un dinar per a tots els participants i els acompanyants que ho desitgin. Paral·lelament,s’han organitzat una sèrie d’activitats lúdiques per tal que els acompanyants puguin compartir aquesta jornada amb els ciclistes, com ara un globus aerostàtic en l’avituallament de Fontfreda (esmorzar), inflables i circuit d’habilitats amb bici per a petits i joves. Amb la inscripció, cada participant rebrà un mallot dissenyat per a aquesta ocasió on destaca la seguretat del ciclista amb un innovador teixit reflectant.És obligatori portar el mallot durant la Marxa (qui no el porti no tindrà accés als avituallaments).

El recorregut curt comença a l’alçada de Fontfreda, coincidint amb el segon avituallament (esmorzar). Els ciclistes que optin per aquesta opció hauran d’accedir a l’avituallament (a l’hora marcada per l’organització, les 10:00 del matí). Allà podran recollir el seu mallot i hauran d’esperar el vehicle que obre la marxa. A partir d’aquell moment podran començar a pedalar. A partir d’aquest punt la marxa transcorre en la mateixa direcció i condicions que el recorregut llarg.

A l’arribada els participants tindran dutxes i lavabos. També hi haurà una furgoneta per transportar les bosses dels participants, aquesta furgoneta estarà a la sortida i anirà directament a l’arribada per tal de què els participants puguin anar a dutxar-se i canviar-se.

Es muntarà una caravana d’acompanyants, de manera que cada participant podrà portar un o varis acompanyants, que tindran accés als punts d’avituallament i al dinar de l’arribada (podran comprar tiquets d’esmorzar i dinar el mateix dia a preus molt assequibles). Així tant ciclistes com acompanyants podran gaudir de la jornada ciclista i inaugurar tots junts el nou Eix Transversal.

La Marxa anirà amb l’acompanyament dels Mossos d’Esquadra, ambulàncies i cotxes d’assistència mecànica.

Així doncs, VINE A INAGURAR EL NOU EIX TRANSVERSAL, serà una experiència única i irrepetible!!!!

14 de septiembre de 2012

Custom DUO

CustomDUO diseño y fabricación de una gama de retro-fit módulos LED para adaptarse y mejorar significativamente el Duo Petzl. 
 
El Petzl Duo es un excepcional lámpara de bajo costo espeleología. Nueva Duos se puede modificar fácilmente para montaje en casco especificación 'FIXO. Duo se ha diseñado específicamente para la espeleología y, en consecuencia toca los calcetines de incluso el mejor de los faros bajos costes de uso general, en todos los niveles. 



Vale la pena señalar que el módulo 14 Petzl lado LED proporciona un rendimiento razonable, mientras que la bombilla halógena y el reflector principal (o bombillas LED de reemplazo, que son bastante común) son totalmente ineficaces. Si se actualiza con un presupuesto, que aconsejaría la sustitución de la bombilla y reflector con un módulo de punto Gecko, instalado en combinación con el Modu'led 14.


12 de septiembre de 2012

XXIII CURSET D'INICIACIÓ A L'ESPELEOLOGIA.

XXIII Curset d'Iniciació a l'espeleologia a l'EGAN


Les dates escollides per aquest any, van del 28 de Setembre al 28 d'Octubre.


INSCRIPCIONS

Espeleo Grup Anoia (EGAN), a les instal·lacions del C.E.C.I. :
Plaça Doctor. Mercader , s/n ( al costat del Museu Comarcal), Igualada.
Inscripcions del 31 d’agost al 21 de setembre de 2012
Divendres de les 21 h. a les 22 h.
Triptic Curset
       Triptic Curset

10 de septiembre de 2012

Catálogo Grandes Cavidades de Cantabria

La información contenida en el catálogo es el resultado del trabajo de muchas personas durante muchos años, efectuado de manera altruista. Desde el propio autor, José León García, continuando con todos los que antes han publicado sus trabajos y terminando con todos los espeleólogos que durante más de cincuenta años han explorado e inventariado las cavidades Cántabras. Es una información muy completa sobre nuestro patrimonio espeleológico, el que todos los Cántabros debiéramos conocer, respetar y conservar.



Hubiéramos preferido una publicación en papel, para que como mínimo, estuviera en cada una de las bibliotecas y cada una de las escuelas de Cantabria. Pero como eso es demasiado pedir a los que debieran velar por nuestro patrimonio, el autor, con buen criterio, ha decidido poner a disposición de todo el mundo el catálogo en formato digital, para que sea más fácil su distribución.

Presentamos los dos volúmenes para su consulta en este mismo artículo y adjuntamos los ficheros correspondientes para poder descargarlos. Estos ficheros están disponibles para su difusión con la autorización del autor, José León García, y por su deseo expreso.


VOLUMEN 1

De Alfoz de Lloredo a Riotuerto




VOLUMEN 2

De Ruesga a Voto



El AER, como parte interesada por nuestras propias exploraciones, hemos colaborado modestamente en la edición del libro y en el caso de estos ficheros digitales nos hemos limitado a un par de ajustes:
Incluir los marcadores en el formato PDF.
Activar los enlaces a los municipios en los índices de los dos volúmenes.

7 de septiembre de 2012

6 de septiembre de 2012

Cap de setmana d'orientació a Gósol

Els dies 22 i 23 de setembre de 2012, tots els orientadors tenim una cita ineludible a Gósol, on la Secció d'Orientació de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC-O) organitzarà un cap de setmana d'orientació: dissabte el "Pica - Clubs" una activitat Popular d'Orientació plena de sorpreses que no deixaran indiferent a ningú, i diumenge el Campionat de Catalunya d'Ultrallarga 2012 i 13ªCursa de Copa Catalana 2012.

La zona de cursa al peu del Pedraforca farà que aquest cap de setmana sigui inoblidable per tots els participants, des dels orientadors més experimentats fins als nouvinguts a l'orientació.
Cap de setmana ple d'activitats per a tothom, des dels més petits, als més grans; des dels corredors més experimentats, als que volen conèixer l'orientació; des dels que tenen ganes de córrer, als que volen passar una bona estona passejant pel poble de Gósol, o envoltats de boscos i prats espectaculars.

4 de septiembre de 2012

Consejos para el mantenimiento de su material

Uno mismo puede contribuir a que sus equipos duren más y prestar atención a una serie de aspectos que permiten evitar un desgaste prematuro del material. Estos aspectos, que se deben tener en cuenta, se relacionan con los modos de utilización del producto (intensidad, frecuencia, condiciones…), pero también con el transporte, el almacenamiento, el mantenimiento y la conservación. Está claro que debemos ser conscientes que, tarde o temprano, los equipos deberán darse de baja.




2 de septiembre de 2012

El Tast de LA Mitja

Cada any milers de corredors participen a La Mitja Marató de Granollers però no tothom està preparat per fer el recorregut sencer. 
El Tast de La Mitja, una cursa popular que et permetrà fer la meitat del recorregut de La Mitja, sortint de la Garriga, passant per les Franqueses i Canovelles, i arribant a Granollers. 10 quilòmetres certificats oficialment per la Federació Catalana d’Atletisme.


La data de celebració serà el dissabte 27 d’octubre de 2012 a les 10.30 h.

La sortida serà a l’avinguda Mil·lenari de Catalunya cantonada amb Jacint Verdaguer de la Garriga, i l’arribada a les pistes d’atletisme de Ganollers.

Termini d’inscripcions
Fins al 16 d’octubre o quan s’assoleixin els 3.000 inscrits.