Buscar este blog

26 de septiembre de 2011

L'avenc dels Aragalls

Diumenge, 18-9-2011, el Dani (Airon) i l'Antoni ens disposem per sortir d'Igualada tranquil·lament a les 9 h. i anar al Parc Natural del Garraf a trobar un avenc que cap dels
dos ha fet.

És un avenc de -55 m. de fondària que està al Massís del Garraf , al terme municipal de Sitges. Si pel mapa de l'Alpina sembla que el dibuixet de l'avenc està a prop de la masia de La Pleta, les guies de localització de l'avenc diuen que s'ha de deixar el cotxe al Pla de Querol.

Així que deixem el cotxe un 200 m més enllà del Pla de Querol, direcció a Plana Novella i caminant amb els monos posats ens endinsem pel rascler d'una carena que comunica al seu final amb el Fondo de les Coves.

No hi ha camí i hem d'anar saltant de roc en roc entre els matolls punxeguts que ens deixaven les cames ven marcades. De tant en tant trobaven alguna fita que semblava dir que anaven en la bona direcció (no tenim GPS).

Passem per la boca de l'avenc de l'Estrena de -10 m. i per la boca de l'avenc de l'Esbit de -11 m. Seguim per la carena com podem i, quan s'acaba la carena i comença la baixada cap el Fondo de les Coves, veiem unes quantes fites seguides que contemplant el paisatge, i lo a prop de La Pleta que estem, contemplem que ens separa una forta barranquera que fa que sigui més fàcil anar per la carena que hem agafat, que no anar des de la Pleta fins a l'avenc.

En plena pendent i molt senyalada per fites en la part final del camí, trobem l'avenc Sants  que també té -55 m. i, de seguida, la boca de l'avenc dels Aragalls .

La caminada, tot suats, i senyalats de cames, ha arribat al seu fi i a valgut la pena perquè la boca de l'avenc és de dimensions generoses per a lo que és habitual al Garraf.

Instal·lem el primer pou de -40 m i cap avall . Uns 6 m. abans d'arribar a la base del pou hi ha una finestra . Aquest primer pou està il·luminat tota l'estona per la llum que entra de l'exterior . Des de la finestra es connecta amb un altre pou de -8 m.  i desprès es divideix en dos pous paral·lels de la mateixa fondària de -12 m. bastant estrets.

Agafem el que considerem més ample (11) i cap avall tots dos. A la base de tot l'avenc, a la màxima fondària de -55 m. és obligat fer la foto de grup, però com a penes hi podem estar tots dos junts i drets, només hem pogut fer la foto dels nostres peus.

Com no podíem penjar una foto de grup amb només peus, vam tornar a pujar fins a la finestra de connexió amb el pou principal de sortida i vam baixar a la seva base . Allà ens vam fer la foto de "família" ven feta  i .... cap amunt .

Una vegada fora vam tornar a caminar pel rascler, però aquesta vegada vam anar més directes cap al cotxe, si bé també ens van tornar a senyalar les cames amb la "fantàstica" vegetació del Garraf que sembla que només té punxes.

Al final, ens canviem, anem a un bar una mica cutre que hi ha a la urbanització de Plana Novella a prendre una cervesa i, cap a casa a les 18 h.

Una sortida d'espele de l'EGAN que, amb més personal, de segur que la tornarem a fer.