Buscar este blog

18 de mayo de 2023

ELS DOMS, CARCAIXELLS, PONT ARITJOLS, ROCA DEL S

SECCIÓ MUNTANYA AMB ENCANT

El pasat 16 d'Abril nova sortida de la Secció.
Ens vam aixecar d'hora, doncs l'objectiu ens porta direcció al Massís d'Ardenya, concretament a Platja d'Aro.
Un cop deixats els cotxes al Monestir de Solius, vam encarar cap a buscar els Doms (nombrosos turons absents de vegetació aillats entre ells). Pugem a varis d'ells però com a destacable, el de les Roques Bessones, que un cop grimpat fins a dalt i gaudir d'una formació amb forma de pont de roca, decidim posar una corda a una alzina preparada per aixó per afrontar la baixada. Continuem i desprès de fer una parada a la Capella de San Francesc per esmorzar, encarem els passos equipats amb cadenes fins el Pont dels Aritjols (magistralment instal.lat per Albert Gironès)

i seguim la ruta dels Carcaixells amb grimpades, desgrimpades, cadenes i alguna grapa sense cap dificultat, però amb un paisatge i recorregut magnífic.

Pugem al pic més alt del Masís el Puig del Montclar, tornem a baixar i resseguim amb forta pendent la riera de Penyella una bona estona fins trobar el camí per fer el cim de La Roca del Sol.
Amb alguna grimpada i forta pujada, busquem la canal per davallar amb els seus graons tallats i tornem a posar una corda per ajudar a la baixada.

Arribem als cotxes i desprès de sis hores i mitja busquem un lloc per menjar alguna cosa i cap a casa.
Ruta feta per Conchi, Carles, Antonio, Jose, Marina, Manel, Carre,

Salva, Amparo, Alba, Mirella, Meritxell, Ot i Santi.