Buscar este blog

2 de diciembre de 2010

Canal de la Figuereta

El 28-11-2010 a les 8h.30' vam sortir d'Igualada 5 companys de l'EGAN (Mireia, Xavi "ciclista", Miquel, Mario i jo -antoni-) a fer la canal de La Figuereta que es troba a la zona de les Agulles de Montserrat.
Deixant el cotxe a can Maçana caminem cap el coll de La Portella, una vegada a dalt, ens desviem cap a l'esquerra i amunt, seguint un camí que passa pel mig de les agulles per la part de dalt (preciós i recomanable).
Feia "un fred que pela" però havia ganes de fer-la, tot i el fort vent que encara feia que el fred entrés més endins del cos, vam arribar al començament del barranc.
Vam fer la foto de grup de rigor, vam menjar una miqueta i ... cap a baix.
És una canal que només té tres ràpels. El primer de 25 m. acaba en una petita esquerda que feina vam tenir per estar tots 5 i fer el canvi de cordes. El segon, el més llarg, de 45 m. és tot obert (de fet tota la canal és molt oberta) i s'acaba en un arbret que no sé com va poder aguantar a tots i deixar que instal·léssim l'últim llarg de 30 m.
I acabat el llarg de 30 m., només queda baixar per un fort pendent boscós per arribar al collet de Guirló i Can Maçana.
A les 14 h. ja érem a casa a dinar (al menys jo, perquè els altres companys de sortida van anar a fer unes copes a celebrar "un èxit més de l'EGAN")
Particularment, deixant a banda que la canal està a la zona de Les Agulles de Montserrat i això ja es molt atractiu, no és una canal "bonica". És massa oberta, curta, cauen pedres i vam triar un dia de molt de vent i fred ...... però ..... ha servit per conèixer una mica més un tros de la muntanya de Montserrat que tant a prop tenim de l'EGAN i practicar ràpel amb la cara i les mans gelades per una de les seves canals.