Buscar este blog

24 de octubre de 2019

ASCENCIÓ AL MONTARDO

SORTIDA DE MUNTANYA

Diumenge 6 d'octubre a les 7.45h comencem l'excursió cap al Montardo. Sortim des del pàrquing del Pont deth Ressec a 1424m.
A aquelles hores feia fresqueta però al cap de poc de començar a pujar vam entrar en calor.
Vam començar a pujar per dins d'un bosc. Un camí molt maco i agraït on ja es començaven a veure alguns canvis de color a les fulles dels arbres. Aquí ja es veia la tardor però també s'olorava; vam trobar alguns rovellons!!

Vam arribar a l'estany i al refugri de la Restanca a 2010m.

Vam continuar pujant per un camí més obert fins a un coll on ens vam trobar amb el sol i l'Estanh de Cap de Port a 2245m. Aquí vam fer una paradeta per esmorzar i agafar energies abans de continuar pujant. Des d'aquí es continuava per una tartera de pedres molt grans, on les opcions de camí eren varies i havies de vigilar de seguir el camí bo, seguint les marques del GR 11.18. Vam arribar a una esplanada molt gran, el Coret de Oelhacrestada a 2475m i des d'allà vam continuar pujant i pujant i pujant fins arribar a l'últim coll on a mà esquerra ens quedava el Montardo Petit (2781m); que alguns de nosaltres vam fer, i a mà dreta teníem el Montardo.

I uns últims metres d'ascenció per arribar a dalt de tot, a 2833m, amb unes vistes de 360 graus espectaculars!!!

L'Aneto, alguns cims dels Pirimeus francesos, i un munt de llacs i estanys, el més emblemàtic i potser el més bonic de tots, el Lac de Mar, que té una petita illeta a dins.

Des d'allà només ens quedava tornar a fer el mateix camí de baixada fins al cotxe.

Vam fer una parada tècnica al refugi de la Restanca per dinar, cadascú el què portava, a la vegada que disfrutàvem d'una cervesa ben fresqueta i ben merescuda!