Buscar este blog

25 de febrero de 2020

l’Avenc del Chasc i la Cova de Bolumini (Cavitats de la província d’Alacant)

Els passats dies 7, 8 i 9 de febrer del 2020 vam fer una escapada per visitar dos petites cavitats de la província d’Alacant.
Vam marxar de Santa Coloma de Queralt el divendres a l a tarda cap a Dènia, on vam dormir. El dissabte al matí, després d’esmorzar, ens vam desplaçar fins a Bernarbeig , i allí vam agafar una pista fins al lloc indicat a la fitxa informativa. Sortint d’aquest punt s’agafa un camí molt ben marcat, que després d’una “bona pujada”, ens porta finsl l’Avenc del Chasc.
Després d’equipar-nos correctament, entrem, i cal dir, que és un avenc molt concrecionat, com podreu veure a les fotos. Després de gaudir de la cavitat i de tirar-hi bastantes fotos, decidim fer un petit most abans de sortir, ja que a l’exterior i feia bastanta caloreta.

Sortim i anem cap a la Cova de Bolumini, què només es troba a uns 5 minuts. Ens va sorprendre molt la gran boca d’entrada que no es veu fins que no ets allí mateix. És una cavitat accessible per a tothom, al no ser necessari material de progressió vertical, tot hi haver-hi alguns pous. En aquesta cova hi ha colades i formacions de grans dimensions. Al final del nostre recorregut vam arribar a una saleta que estava molt plena de pintades, on vam trobar un pou de considerables dimensions, que ens va semblar perillós per l ’elevat risc de caiguda. Després de fer unes quantes fotos, que ens van semblar molt interessants, vam decidir sortir amb claror de dia, per poder arribar al cotxe de forma segura.

L’endemà, vam anar a localitzar tres avencs més: l ’Avenc Ample, l ’Avenc Estret i l
’Avenc del Mig. Després de seguir totes les indicacions i vam arribar bastant bé. Així que, ara ja els tenim localitzats per a properes sortides.

Cap a la tarda ja vam tornar cap a casa.